Mutlu olmak için besinlerin gücünden yararlanmak ister misiniz? Hangimiz istemez ki? Gün içinde mutlu ya da mutsuz olmamızı etkileyen birçok faktör karşımıza çıkıyor. Besin seçimleri de bu faktörlerden biri. Besinler de duygu durumunu etkileyebiliyor ve sizi daha mutlu ya da stresli hissettirebiliyor. İşte karşınızda gün içinde kendinizi daha mutlu ve daha az stresli hissetmeniz için beslenmenizde yer vermeniz gereken 5 besin…

1. Probiyotik besinler

Probiyotikleri çok kez duydunuz biliyorum. Evet ,bağırsaklarımızda yaşayan bu dost bakteriler sağlığımıza çok büyük katkıda bulunuyorlar. Ama sadece bununla kalmıyor, aynı zamanda yapılan çalışmalar duygu durumunu etkilediklerini de söylüyor. Probiyotikten zengin fermente ürün tüketimi sosyal anksiyete ve diğer duygu durumu bozukluğu olasılıklarını düşürmeye yardımcı oluyor. Günlük beslenmenizde yer vermeyi unutmayın.

2. Bitter çikolata

Danışanlarımı da beni de çok mutlu eden ara öğünlerden biri de bitter çikolata. Aslında çikolata sadece psikolojik olarak mutlu etmiyor, araştırmalar düzenli olarak günlük 40 gram bitter çikolata tüketiminin serotonin seviyesini artırıp, stres düzeylerinde azalmaya yardımcı olabileceğini gösteriyor. Ara öğünde sütlü kahve, bitter çikolata ve badem ile güzel bir üçlü yakalayabilirsiniz.

3. Badem

Badem, stresi kontrol altında tutmaya yardımcı olabilecek bir mineral olan magnezyum ve ayrıca E vitamini içerir. Üstelik ona çok yakışan muzla beraber tüketildiklerinde gücüne güç katıyor. Muz, vücutta serotonine yani mutluluk hormonuna dönüştürülebilen, stresin azalmasına ve gevşemeye yardımcı olabilen triptofan adlı bir aminoasit içerir. Ara öğünde bu ikiliden faydalanabilirsiniz.

4. Avokado

Salatalara zeytinyağı yerine avokado ekleyebilirsiniz.
Avokado, sağlıklı bir yağ kaynağı olmasının yanı sıra içerdiği magnezyum minerali sayesinde stresin azalmasına da yardımcı olabilir. Salatalara zeytinyağı yerine avokado ekleyebilir veya kahvaltılarda yumurta ile birlikte tüketebilirsiniz.

5. Somon

Somon ve somon gibi yağlı balıklar hepimizin bildiği gibi omega-3 açısından zengindir. Omega-3 yağ asitleri stresin azalmasına yardımcı olurlar. Ayrıca yağlı balıklar D vitamini de içeriler. Haftada 2-3 kez omega-3 bakımından zengin balıklara sofranda yer vermek daha iyi bir ruh hali için destekleyici güçte.

6. Portakal

Portakal lezzetli olmasının yanı sıra içerdiği C vitamini ile stresle baş ediyor.  C Vitamini, kan basıncını dengeliyor. Stresli durumlarda kan basıncınız yükseldiği için, buna hayli ihtiyacınız olacak! Gün içinde portakal suyu içerek hem stresten uzaklaşabilir hem de bağışıklığınızı güçlendirebilirsiniz.

7. Kuşkonmaz

Folik asit oranı yüksek olan bu yeşil sebze, ruh modunuzu yükseltiyor. Folik asit, vücudun mutluluk hormonu olarak da bilinen “serotonin hormonunu” salgılamasında yardımcı oluyor.


3 Yorumlar

  1. Ersin Erant

    24 Şubat 2018 at 12:30

    Muhteşem bir uygulama zaten düzenli su içen biriyim ama her uyarı geldiğinde başka bir uğraşım olsa bile hemen suyumu içiyorum blogdaki bilgiler muhteşem. Tşkler

    Cevapla

  2. Yusuf Ziya Yemişenlioglu

    19 Ekim 2018 at 22:14

    Muhteşem Öneriler
    Teşekür Ederim uygulayacağım

    Cevapla

  3. sevgi

    29 Ekim 2018 at 09:02

    harıka bır program yeni bir haftadır kullanıyorum ama ekranda gördüğüm msj sayfada göremiyorum tek sıkıntı bu genelde harıka bir program çok güzel bilgiler var süper olmuş tebrikler

    Cevapla

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


İlgini Çekebilir

Metabolizma Hızlandırma ve Zayıflama İpuçları

Hareketsiz yaşam, otobüs ve araçlar, metrolardan taksilere, stres, tiroit bezinin düzensiz…